Kanban je metoda za razvoj software-skih proizvoda i procesa s naglaskom na just-in-time isporuku dok se pri tome ne opterećuje software developere. Naglasak je na tome da developeri izvlače posao iz redova i proces je do isporuke korisniku vidljiv svima koji sudjeluju u razvoju.
U agilnom načinu razvoja software-a, postalo je česta praksa da se napredak na projektu vizualizira i da bude dostupan svima na zidu u obliku ploče na kojoj se nalaze zadaci. Dodatno, prednost Kanban-a je da može poslužiti za vizualizaciju u bilo kojoj metodi razvoja, poput RUP ili waterfall.
Sa slike se može vidjeti da je projekt vizualiziran na način da su na ploču zaljepljeni papirići sa zadacima. Ti papirići su takozvani Kanban zadaci, dok se ploča često naziva Kanban ploča. Na Kanban ploči su raspoređeni zadaci, a njihovo trenutno stanje je određeno natpisom na ispod kojeg se nalaze; za napraviti (eng. To Do), u procesu (eng. Doing), i završeni zadaci (eng. Done). Međutim, natpisi se mogu i razlikovati, tako npr. natpisi mogu biti i „testirano“, „potvrđeno“, „blokirano“, itd.
Dodatno, svaki projekt ima više procesa (User Story, Unit Test, Deploy, itd.) od kojih svaki proces ima svoje Kanban ploče i natpise na pločama te se zadaci nakon što prođu jedan proces i završe u Done stupcu prebacuju u sljedeći proces, odnosno sljedeću Kanban ploču (ilustrirano na slici ispod). Na taj način postiže se jasna vizualizacija protoka zadataka i njihov napredak kroz tijek projekta.
Još jedna bitna karakteristika Kanban-a je promatranje i poboljšanje procesa. Tijekom životnog vijeka projekta, potrebno je obratiti pozornost na to kako zadaci cirkuliraju kroz sustav, odnosno, pratiti i poboljšavati Kanban procese jako je važno.
© 2024. INFO NOVITAS | EU FONDOVI I PROJEKTI
Privacy: Privatnost | Cookies: Kolačići