Scrum je programski okvir procesa, koji se koristi za upravljanje kompleksnim razvojem. Scrum nije metoda ili tehnika razvoja sooftware-a, već programski okvir, unutar kojega se mogu koristiti razni procesi i tehnike (npr. ekstremno programiranje). Kao što je rečeno, Scrum programski okvir sastoji se od Scrum timova i njihovih pridruženih uloga, događaja, artefakata i pravila.
Scrum tim sastoji se od vlasnika proizvoda (eng. Product Owner), razvojnog tima (eng. Development team) i Scrum mastera. Scrum isporučuje proizvode iterativno i inkrementalno, maksimirajući moguće povratne informacije.
Vlasnik proizvoda je odgovoran za maksimizaciju vrijednosti proizvoda i rada razvojnog tima. Načina na koji se to postiže vrlo je različit između raznih organizacija, timova i ljudi. Vlasnik proizvoda je jedini odgovoran za upravljanje Product Backlogom. Što uključuje jasno objašanjvanje razvojnom timu vizije, ciljeve i stavke na Product Backlogu. Razvojni tim radi prema naputcima Vlasnika stoga i cijela organizacija mora poštivati njegove odluke.
Razvojni tim sastoji se od profesionalaca koji rade konkretan posao isporučujući inkrement proizvoda na kraju svakog Sprinta. Samo članovi razvojnog tima stvaraju inkrement proizvoda.
Scrum master je odgovoran da se Scrum razumije i koristi. Scrum Masteri to postižu na način da osiguravaju da se Scrum timovi pridržavaju teorije, prakse i pravila Scruma.
Scrum koristi propisane događaje radi uspostave pravilnosti i minimizacije potrebe za sastancima koji nisu definirani Scrumom. Scrum koristi vremenski ograničene događaje na način da svaki vremenski događaj ima određeno maksimalno trajanje. Na taj način se osigurava da se dovoljno vremena koristi za planiranje bez uzaludnog trošenja vremena.
Jezgra Scruma je Sprint, vremenski ograničeni period od jednog mjeseca ili manje tijekom kojega se proizvede „završen“, upotrebljiv i potencijalno isporučiv inkrement proizvoda. Sprintovi su jednakog trajanja tijekom cijelog razvoja proizvoda. Novi Sprint započinje neposredno nakon što završi prethodni. Sprint se sastoji od sastanka za planiranje Sprinta, dnevnog Scruma, posla razvoja, revizije Sprinta i retrospektive Sprinta. Svaki Sprint se može smatrati projektom čiji horizont ne prelazi mjesec dana. Poput projekata Sprint se koristi da se obavi neki posao. Svaki Sprint ima definiciju što će se obaviti, na koji način i koji će odrediti izradu, posao i konačni proizvod.
Dnevni Scrum je 15-minutni, vremenski ograničen događaj, koji služi da razvojni tim uskladi aktivnosti i donese plan za sljedeća 24 sata. To se čini kontrolom rada od prethodnog dnevnog Scrum sastanka i procjenom posla koji bi mogao biti odrađen prije slijedećeg sastanka. Dnevni Scrum se održava uvijek na istom mjestu svaki dan da bi se smanjila kompleksnost. Scrum master forsira pravilo da samo razvojni tim sudjeluje na dnevnom Scrum sastanku i da sastanak traje 15 minuta.
Product backlog je sortirana lista svega što će možda biti potrebno za proizvod i jedini izvor zahtjeva za bilo kakvim promjenama koje se rade na proizvodu. Vlasnik proizvoda je odgovoran za Product backlog, uključujući njegov sadržaj, raspoloživost i sortiranje. Product backlog nikad nije konačan. U početku sadrži samo one zahtjeve koji su inicijalno poznati i razumljiviji. Product backlog evoluira kako evoluira proizvod i okolina na kojoj će se primjenjivati. Product backlog sadrži listu svih mogućnosti, funkcionalnosti, zahtjeva, unaprijeđenja i popravaka koja zajedno čine promjene koje će se primijeniti nad proizvodom u budućnosti. Obično je sortiran prema vrijednosti, riziku, prioritetu i nužnosti. Stavke na vrhu backloga su dio trenutnih razvojnih aktivnosti.
Sprint backlog je skup stavki s Product Backloga koje su odabrane za Sprint plus plan realizacije Inkrementa i realizacije Cilja Sprinta. Sprint Backlog je procjena razvojnog tima koje funkcionalnosti će biti u sljedećem Inkrementu i posao koji je potreban za realizaciju tog Inkrementa.
Sprint backlog je plan sa dovoljno detalja da bi se na Dnevnom scrumu mogle razumjeti aktualne promjene. Razvojni tim mijenja Sprint backlog tijekom Sprinta, te se na njega dodaju zadaci tijekom Sprinta . Ti zadaci se događaju kada Razvojni tim, radeći prema planu, nauči nešto više o poslu koji je potreban da se zadovolji cilj Sprinta. Kako se pojavi potreba za novim poslom, Razvojni tim ga dodaje na Sprint backlog. Samo razvojni tim može mijenjati Sprint backlog tijekom Sprinta. Sprint backlog je vidljiva slika posla u realnom vremenu kojeg Razvojni tim namjerava obaviti tijekom Sprinta i koji pripada isključivo Razvojnom timu.
© 2024. INFO NOVITAS | EU FONDOVI I PROJEKTI
Privacy: Privatnost | Cookies: Kolačići